Tim is vanavond naar het carnaval bij de jeugdvereniging hier in het dorp. Het liefst zou hij in z'n slangenpak zijn gegaan net als de afgelopen 4 jaar (!), maar het pak is nu toch echt te klein geworden. Ik ben met Tim maar even op pad gegaan voor iets anders. De keuze was snel gemaakt toen hij dit astronautenpak zag! Staat hem goed hè!
vrijdag 1 februari 2008
"Retteket Pimp Je Pet"
Vorige week donderdag werd er op school de Prins Carnaval gekozen. Het thema voor de feestelijke middag was "Retteket Pimp Je Pet". Ook mochten de kids verkleed komen.
Tim en Brian hebben hun petjes volgeplakt met stickers en Tim heeft er ook nog een ballon op gedaan. Justin wilde geen pet op, maar wel verkleed. 5 Minuten voordat we naar school moesten vertrekken, wilde hij toch 'n pet op en werden er in sneltreinvaart nog stickers geplakt!
maandag 21 januari 2008
Barcelona...
Sagrada Familia
de haven van Barcelona met veel boten en palmbomen!
FC Barcelona stadion
in het tapas restaurant, let op de inktvisjes die
op het bordje liggen. Ze smaakten verrukkelijk!
Het jaarlijkse New Year's Dinner van Maurice' werk was dit jaar in Barcelona. Vrijdagochtend vroeg vlogen Maurice en ik er vanaf Eindhoven in anderhalf uurtje naar toe. De jongens waren in goede handen bij opa Bert en oma Beppie, daarover hoefden we ons geen zorgen te maken! We zaten in een hotel op de Ramblas (winkelstraat) en konden zo naar de zee lopen. Sagrada Familia (de beroemde kathedraal) hebben we bekeken, enkele huizen ontworpen door Gaudi en de haven. Daarna was het tijd voor het diner. We hebben lekkere tapas gegeten en een quiz gedaan. De volgende dag zijn we met Uwe (collega van Maurice), Jil (z'n vrouw) en Frans (ook een collega) de toerist gaan uithangen. Met een dubbeldeksbus (waarvan het bovenste gedeelte open was) zijn we door Barcelona gereden en op sommige plaatsten uitgestapt. Zo hebben we Parc Güel bezocht met overal kunstwerken van Gaudi waaronder de beroemde salamander en de bank van mozaiek. Schitterend om te zien! En natuurlijk het voetbalstadion van FC Barcelona en het Olympisch dorp. Starbucks zag je ook op iedere hoek van de straat, er zat er zelfs eentje tegenover ons hotel. Ze weten hoe ze je kunnen verwennen, daar in Barcelona! :)
Zaterdagavond zijn we met nog wat collega's en aanhang tapas gaan eten in het beste tapas restaurant van Barcelona (de naam weet ik niet meer :( ). Dat was echt smullen! Daarna nog 2 cocktailbars bezocht en zondagochtend om half negen zaten we weer in de taxi naar het vliegveld. Het weer was geweldig in Barcelona. Strakblauwe lucht, zon en 20 graden. Heerlijk, wij kunnen er weer even tegen!
zondag 13 januari 2008
Spook van Strabrecht...
Het Waschven, zonder Poort in de tijd...
Het was zo'n heerlijk weer vanmiddag dat we lekker zijn gaan wandelen op de Strabrechtse Heide. Dit n.a.v. het boek "Spook van Strabrecht" dat ik de jongens van de zomer heb voorgelezen. Een spannend verhaal dat zich dus op de Strabrechtse Heide afspeelt. Zo gingen we op zoek naar het Waschven, want daar zou een Poort in de tijd zijn....
5 Kilometer hebben we gelopen en het Waschven hebben we gezien, maar de poort niet. Gelukkig maar want Brian en Justin vonden het toch wel een beetje te spannend, stel je voor dat we ineens door de poort zouden lopen....!
Tim's kinderfeestje....
Tim's team en coureur Tim in nr. 2
Brian's team en coureur Brian in nr. 3
8 Augustus is Tim 8 jaar geworden. Een kinderfeestje was er nog steeds niet van gekomen, maar afgelopen woensdag was het dan toch zover. Maurice en ik reden ieder in een auto vol jongens naar de kartbaan, want Tim wilde graag gaan karten met z'n vriendjes. Brian mocht ook mee. Het was geweldig! De jongens kregen eerst een korte uitleg, toen mochten ze een echt (!) "race jack" aantrekken en kregen ze een helm op. (daaronder moesten ze wel een blauw mutsje op tegen luizen en ander gespuis, dat vonden ze minder leuk. Maar ja!) En na 'n half uurtje konden ze per 4, 10 minuten racen. We hadden 8 jongens dus 2 teams. Ze moedigden elkaar flink aan. Tim eindigde als tweede van zijn team (hij had wel de meeste rondjes maar niet de snelste tijd) en Brian werd eerste van zijn team. Trots dat ze waren!
Justin gaat naar de basisschool!
Vanaf dinsdag 8 januari gaat Justin naar de basisschool. 's Ochtends om 7.15 uur was hij al aangekleed! Hij doet het prima en gaat met veel plezier naar school. Waar hij toch wel verontwaardigd over is, is dat hij niet op de computer mag die in de klas staat. "Dat kan ik al hoor!" En hij wil ook leren rekenen net als Tim en Brian! Gelukkig heeft hij daar nog lang genoeg de tijd voor :)
Domburg...
Chocolade fondue en BBQ in het Koetshuis te Domburg. Dat was smullen!
In de kerstvakantie zijn we 4 dagen naar Domburg geweest. We hadden een huisje op loopafstand van het strand. In het weekend kwamen mijn ouders en met hen hebben we o.a. de stormvloedkering Neeltje Jans bezocht. Het was heerlijk aan zee!
In de kerstvakantie zijn we 4 dagen naar Domburg geweest. We hadden een huisje op loopafstand van het strand. In het weekend kwamen mijn ouders en met hen hebben we o.a. de stormvloedkering Neeltje Jans bezocht. Het was heerlijk aan zee!
Abonneren op:
Posts (Atom)