Mijn ouders, schoonouders en mijn zusje met haar zoontje Max kwamen ook naar de optocht kijken. Daarna moesten we nog 'n uur op de prijsuitreiking wachten. We hebben met z'n allen even carnaval in het "dorpscafé"gevierd. Justin wilde niet verkleed maar wel geschminkt als "baby vampier"...
dinsdag 5 februari 2008
Optocht Zesgehuchten...
Maurice loopt in de verkleedcabine...
Nu maar met de doek over Brian heen...
'n Medaille, 'n snoepzak en.... 'n beker!
Vandaag was de optocht in Zesgehuchten. Vorig jaar deden Tim en Brian voor het eerst mee en dit jaar wilden ze weer mee doen. Het thema was: "Harry Potter en zijn tovernaarskunsten". We vonden dit weinig met carnaval te maken hebben en na wat brainstormen kwam Maurice op het idee: "Harry Potter tovert carnaval". Er werd een constructie voor de skelter bedacht, want die moest zeker weer mee! Achter aan de skelter werd een verkleedcabine gemaakt. Brian moest dan in de verkleedcabine gaan staan en wanneer Tim alias Harry Potter "Simsalabal ik tover carnaval" zei, sprong Brian uit de cabine met een pruik en bril op en strooiend met confetti. Helaas liep het allemaal wat anders.... Net voor de start brak vanwege de harde wind de verkleedcabine af. Geen probleem, Maurice zou de verkleedcabine wel omhoog houden. Dit ging een klein stukje goed en toen brak de paraplu af. Uiteindelijk legde Tim dan maar de doek over Brian heen en na de toverspreuk kwam Brian dan onder het doek tevoorschijn. Ze hebben het harstikke goed gedaan die 2 mannen van ons en ze kregen dan ook de 3e prijs. Trots dat ze met de beker waren!
maandag 4 februari 2008
Sneeuw!
vrijdag 1 februari 2008
Carnaval bij de jeugdvereniging...
Tim is vanavond naar het carnaval bij de jeugdvereniging hier in het dorp. Het liefst zou hij in z'n slangenpak zijn gegaan net als de afgelopen 4 jaar (!), maar het pak is nu toch echt te klein geworden. Ik ben met Tim maar even op pad gegaan voor iets anders. De keuze was snel gemaakt toen hij dit astronautenpak zag! Staat hem goed hè!
"Retteket Pimp Je Pet"
Vorige week donderdag werd er op school de Prins Carnaval gekozen. Het thema voor de feestelijke middag was "Retteket Pimp Je Pet". Ook mochten de kids verkleed komen.
Tim en Brian hebben hun petjes volgeplakt met stickers en Tim heeft er ook nog een ballon op gedaan. Justin wilde geen pet op, maar wel verkleed. 5 Minuten voordat we naar school moesten vertrekken, wilde hij toch 'n pet op en werden er in sneltreinvaart nog stickers geplakt!
maandag 21 januari 2008
Barcelona...
Sagrada Familia
de haven van Barcelona met veel boten en palmbomen!
FC Barcelona stadion
in het tapas restaurant, let op de inktvisjes die
op het bordje liggen. Ze smaakten verrukkelijk!
Het jaarlijkse New Year's Dinner van Maurice' werk was dit jaar in Barcelona. Vrijdagochtend vroeg vlogen Maurice en ik er vanaf Eindhoven in anderhalf uurtje naar toe. De jongens waren in goede handen bij opa Bert en oma Beppie, daarover hoefden we ons geen zorgen te maken! We zaten in een hotel op de Ramblas (winkelstraat) en konden zo naar de zee lopen. Sagrada Familia (de beroemde kathedraal) hebben we bekeken, enkele huizen ontworpen door Gaudi en de haven. Daarna was het tijd voor het diner. We hebben lekkere tapas gegeten en een quiz gedaan. De volgende dag zijn we met Uwe (collega van Maurice), Jil (z'n vrouw) en Frans (ook een collega) de toerist gaan uithangen. Met een dubbeldeksbus (waarvan het bovenste gedeelte open was) zijn we door Barcelona gereden en op sommige plaatsten uitgestapt. Zo hebben we Parc Güel bezocht met overal kunstwerken van Gaudi waaronder de beroemde salamander en de bank van mozaiek. Schitterend om te zien! En natuurlijk het voetbalstadion van FC Barcelona en het Olympisch dorp. Starbucks zag je ook op iedere hoek van de straat, er zat er zelfs eentje tegenover ons hotel. Ze weten hoe ze je kunnen verwennen, daar in Barcelona! :)
Zaterdagavond zijn we met nog wat collega's en aanhang tapas gaan eten in het beste tapas restaurant van Barcelona (de naam weet ik niet meer :( ). Dat was echt smullen! Daarna nog 2 cocktailbars bezocht en zondagochtend om half negen zaten we weer in de taxi naar het vliegveld. Het weer was geweldig in Barcelona. Strakblauwe lucht, zon en 20 graden. Heerlijk, wij kunnen er weer even tegen!
Abonneren op:
Posts (Atom)